donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, Xocolatades, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

dimarts, 29 d’octubre de 2013

PUBLICITAT : SEXISME GENERALITZAT?

ONU Dones revela el sexisme generalitzat en molts dels anuncis que arriben a la població, una sèrie d'anuncis, es va desenvolupar com una idea creativa per a la Dona de les Nacions Unides per Memac Ogilvy & Mather Dubai, utilitza les recerques de Google autèntics per revelar l'àmplia prevalença del sexisme i la discriminació contra les dones. Buscant recerques el dia 9 de març de 2013, als anuncis s'exposen els sentiments negatius que van des dels estereotips, a la negació absoluta dels drets de les dones. "Quan ens trobem amb aquestes recerques, ens quedem impactats, pel negatiu que eren i vam decidir que havíem de fer alguna cosa amb ells", diu Christopher Hunt, director d'art de l'equip creatiu. La idea dels llocs ha desenvolupat el text de les cerques de Google més de la boca dels retrats de dones, com per fer callar les seves veus.
 Un dels camps on és fa més evident el sexisme envers les dones és en la secció d'esports dels mitjans de comunicació, per què surti una notícia  positiva de dones esportistes ha de ser una notícia excepcional. A tall d'exemple : Mireia Belmont, des de 2006 ha aconseguit 26 medalles entre campionats del món i jocs olímpics. Les dones constitueixen més del 50% de la societat però encara practiquen esport i consumeixen com a espectadores en un nivell molt més baix que aquest 50%. És una de les conclusions que vam arribar a la IV Taula Rodona : Dona i Esport.  En l’ambit escolar, especialment a primària, és dóna una participació molt elevada en comparació a la d’instituts i universitats. Els i les mestres aquí,  també, realitzen una bona feina. Segons Josep Ramón Vidal el paper de l’escola és fonamental per a crear l’hàbit i la necessitat de practicar l’esport.  
"Els anuncis són impactants perquè mostren lo lluny que queda la igualtat, falta molt camí  per recórrer per aconseguir la igualtat de gènere . Nosaltres no ens cansarem de fer d'una crida d'atenció i esperem que el missatge es traslladarà i passarà fronteres" , afegeix Kareem Shuhaibar , escriptora. Per a les dones de l'ONU , les recerques confirmen la urgent necessitat de continuar fent el cas dels drets de les dones , l'apoderament i la igualtat , la causa de l'organització persegueix a tot el món . ONU Dones està encoratjada  per la forta reacció inicial als anuncis i s'espera provocar un diàleg constructiu a nivell mundial.