donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, Xocolatades, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

diumenge, 1 de desembre de 2013

MARXA NÒRDICA : UNA MICA MÉS D'INFORMACIÓ I LA PEL.LICULA

Marxa nòrdica




Què és la marxa nòrdica?
La marxa nòrdica o nòrdic walking és un esport de resistència apte per a tothom, independentment de la seva edat o condició física, és una forma d’exercici a l’aire lliure que consisteix en caminar amb l’ajuda d’uns bastons específics semblants als utilitzats amb l’esquí.
Aquest esport el pot practicar des de la persona més esportista a la persona que desitja iniciar algun exercici físic per mantenir-se en forma o per problemes crònics de salut.

D’on prové aquest esport?
Els orígens d’aquest esport es remunten als anys 30, quan la majoria d’esquiadors de fons incloïen en el seu entrenament durant els mesos d’estiu i tardor la marxa amb bastons per potenciar la seva preparació de cara a l’hivern.
Els seus inicis van ser a Finlàndia on actualment, la marxa nòrdica és un esport d’afició molt popular. A hores d’ara la seva pràctica està estesa per tot Europa i Nord Amèrica.
 

Com es practica?
La Marxa nòrdica aporta més avantatges per a la salut que la marxa convencional sense bastons, ja que augmenta el consum de calories/hora i el rendiment cardiorespiratori, amb una baixa sensació de cansament.
Tan sols es necessiten un parell de bastons que afavoreixen la mobilització d’un major nombre de grups musculars i afavoreix la relaxació dels músculs del coll i espatlles. L’ús de bastons disminueix la càrrega del pes sobre les articulacions, turmells, genolls i malucs i contribueix a la prevenció de l’osteoporosi degut a la transmissió òssia de la vibració que produeix l'impacte amortit dels bastons al caminar.
La pràctica de la marxa nòrdica com a activitat física regular es pot convertir en una manera de prevenir les malaltes cròniques degeneratives especialment de la tercera edat, al ser una activitat aeròbica de baix impacte.
També es treballa la força, que és fonamental en aquesta etapa de la vida per mantenir la independència funcional, millora la velocitat al caminar i l’equilibri, ajudant augmentar la densitat òssia i així evitar caigudes.
Principals beneficis de la marxa nòrdica
  • Control del pes corporal
    • Disminueix la grassa corporal
    • Augment de la massa muscular
  • Flexibilitat
  • Equilibri
  • Densitat òssia
  • Augment de la ventilació pulmonar
  • Disminució de la freqüència cardíaca i pressió arterial
  • Millora de l’autoestima
  • Millora de la imatge corporal
  • Disminució de l’estrès, ansietat i insomni
  • Disminució del consum de medicaments
  • Millora de les funcions cognitives i de socialització

Bastons
Els bastons solen ser de carboni, amb una barreja de fibra de vidre o alumini. El carboni garanteix amortir l'impacte millor que l’alumini i és més estable.

Un tac de goma intercanviable absorbeix els cops i el soroll del bastó sobre l’asfalt.

La longitud dels bastons es calcula multiplicant per l’alçada de la persona per 0,66/0,68 o 0,70. Al principi d’iniciar-se amb aquesta activitat, no és aconsellable que siguin gaire llargs, ja que els bastons llargs obstaculitzen el correcte desenvolupament del moviment.

Els mànecs dels bastons porten una corretja que assegura que la transferència de la força de la mà al bastó sigui òptima. El continuo obrir i tancar de mans amb el moviment del canell forma part de la tècnica d’aquest esport. Aquest obrir i tancar  fluid requereix una bona coordinació i sovint suposa una dificultat pels que s’inicien. Properament a Balàfia iniciarem un servei de préstec de bastons.


US DONEM INFORMACIÓ DE LA SORTIDA

D'Alàs a Vilanova de Banat

Sortida: Bonica excursió que sortint del poble d'Alàs, ens enfila per un vell camí fins a la romànica església de Santa Maria de les Peces. Des d'aquí, continuarem enfilant per un bonic corriol entremig de densos boscos de pi roig i alguns roures monumentals, fins al poble de Vilanova de Banat, únic amb vistes del Cadí. La tornada la realitzarem per un tram de carretera, i després fins a Banat, on tornarem a visitar una bonica església romànica. Des d'aquí baixarem per pistes i corriols fins al punt de sortida
Lloc de sortida: 8.40 Estació d'autobusos de la Seu d'Urgell i 9.00: des de la església d'Alàs
Monitor: Albert de Gracia
dissabte, 30. novembre 2013 - 9:00 a 14:00



L’associació Nordic Walking – Nòrdic Esport, va ser creada al mes de maig de l’any 2012, amb la finalitat de difondre i fomentar la marxa nòrdica a tothom que vulgui conèixer aquesta modalitat esportiva.

Durant la nostra curta vida ens hem obert a realitzar multitud de sortides de marxa nòrdica, sempre supervisades per un seguit de guies titulats per la INWA, que s'encarreguen d'ensenyar-nos a realitzar correctament la beneficiosa tècnica de la marxa nòrdica. Donat que tenim el privilegi d'ubicar-nos en un entorn únic per la seva naturalesa i paisatges, just al cor dels Pirineus, totes les sortides que realitzem tenen l'al·licient de sorpendre'ns en visitar paratges de gran bellesa, com per exemple la Serra del Cadí, boscos com els de Sant Joan de l'Erm, o increïbles valls com la de Bescaran
L'Associació Nòrdic Walking - Nòrdic Esport té avui dia dues vessants de sortides:

Sortides de una hora i mitja entre setmana amb sortides des de la Seu d'Urgell i Organyà.

Sortides de mig dia de cap de setmana, per descobrir diversos sectors del Pirineu.
Per donar a conèixer les sortides que es realitzaran durant el mes següent, realitzem un calendari que enviem per correu electrònic on es determina el dia, la hora, el lloc de sortida i la excursió que realitzem.