donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, Xocolatades, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

dilluns, 10 de setembre de 2012

La Línia d'atenció a les dones en situació de violència 900 900 120 ha atès més de 100 mil trucades des de la seva posada en funcionament

 A finals de  novembre de 2011, és va donar a conèixer des del ICD (Institut Català de les Dones)  que la Línia d’atenció a les dones en situació de violència 900 900 120 ha atès 105.156 demandes d’atenció i informació des de la seva creació l’any 2001. És va destacar que les xifres mostren que “el 900 900 120 és un servei pioner que, després de 10 anys, continua sent útil i necessari perquè les dones puguin viure sense violència masclista”. La presidenta de l’ICD va fer aquestes declaracions en la inauguració d’una jornada tècnica sobre la coordinació de casos en els circuits contra la violència masclista, organitzat per l’ICD en el marc de la commemoració del Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones.
El servei,  “és un primer recurs on les dones poden trucar de forma anònima i expressar, en molts casos per primera vegada, la violència viscuda i se’ls ofereix una derivació, el més acompanyada possible, als serveis més adients de la xarxa d’intervenció integral contra la violència masclista”. 

La Línia 900 900 120 atén les demandes relacionades amb qualsevol forma de situació de violència contra les dones, en 124 llengües, tots els dies de l'any i durant les 24 hores del dia. En concret, entre els anys 2001 i 2010 el servei ha atès 96.411 sol·licituds d’informació, i entre els mesos de gener i octubre d’enguany 8.745. Les trucades són ateses per un equip de professionals de l’advocacia, la psicologia, el treball social i la medicina. En els primers deu anys de funcionament les dones entre 31 i 40 anys (40,92%) són les que més freqüentment han utilitzat el servei. En segon lloc ho han fet les dones entre 41 i 50 anys (25,61%) i les de 19 a 30 anys (14,17%). Pel que fa a les diferents maneres que es manifesta la violència, el 68% de les consultes han estat sobre violència psicològica, el 38,6% per violència física, el 5,5% per violència econòmica i el 2,79% per violència sexual.
Si tenim en compte els àmbits on la violència té lloc, el 84,72% de les consultes han estat sobre violència en l’àmbit de la parella, 7,44% en l’àmbit familiar, 2,67% en l’àmbit comunitari i 0,43% en l’àmbit laboral. Al llarg dels primers vuit anys de funcionament aquest servei ha experimentat un increment sostingut d’atencions que va arribar al màxim l’any 2008 amb un total de 15.666 trucades. Posteriorment s’ha produït una baixada del nombre de consultes fins arribar a les 13.219 atencions realitzades l’any 2010. Aquest fenomen pot tenir explicació pel desplegament a Catalunya de la Xarxa de Serveis d’Informació i Atenció a les Dones, (SIAD). En aquest sentit, la presidenta de l’ICD va donar a conèixer que “de les 37.344 dones que es van adreçar l’any passat a algun dels cent Serveis d’informació i atenció local (SIAD), 5.439 requerien atenció sobre violència masclista”. Els SIAD incrementen l’eficàcia en la prevenció i l’atenció precoç de la violència masclista en el nostre territori. La xarxa d’aquests serveis s’ha materialitzat en els darrers anys gràcies als acords establerts per l’ICD amb els consells comarcals i els municipis.