donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, Xocolatades, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

dimarts, 26 de juliol de 2016

‘Viu l’estiu’ marxem de vacances!

del 26 de juliol al 15 d'agost

per una 

Vida saludable


Tenir una vida saludable influeix de manera molt directa en el benestar, l'equilibri personal i la qualitat de vida. I aconseguir-ho depèn en bona part de l'estil de vida i dels hàbits diaris. Alimentació equilibrada, exercici físic, deixar de fumar, hàbits d'higiene.

a l'estiu protegiu-vos de La  Calor

Amb l'estiu arriben les temperatures altes i la calor. A mesura que la temperatura de l'aire puja, el cos es manté fresc amb l'evaporació de la suor, però si fa molta calor i hi ha humitat aquest procés d'evaporació s'alenteix i la temperatura corporal pot elevar-se fins a nivells perillosos. La calor excessiva pot arribar a perjudicar la salut i a provocar:
  • Esgotament. Inclou símptomes com sudoració excessiva, respiració ràpida, i pols accelerat i dèbil.
  • Deshidratació. Es produeix quan l'organisme no pot reposar els líquids i les sals minerals que perd quan la suor s'evapora.
  • Cop de calor. Pot arribar a ser greu i es caracteritza per temperatura alta, mal de cap i nàusees, entre d'altres símptomes. 
  • Rampes. L'activitat física intensa i les altes temperatures poden provocar dolors i espasmes musculars.
  • Erupcions cutànies. Apareixen com a conseqüència de la irritació de la pell per excés de sudoració. 
Protegiu-vos
Per gaudir d'un estiu saludable i evitar l'aparició d'aquests trastorns, podeu seguir alguns consells que us ajudaran a protegir-vos de la calor:
  • A casa, controleu la temperatura. Utilitzeu algun tipus de climatització, com ara ventiladors o aire condicionat, dutxeu-vos sovint i obriu les finestres per refrescar la llar durant la nit. 
  • Al carrer, eviteu el sol directe. Porteu una gorra o un barret, vestiu roba lleugera i busqueu les zones d'ombra.
  • Limiteu l'activitat física durant les hores de més calor.
  • Hidrateu-vos sovint i vigileu l'alimentació.
  • Ajudeu els altres. Si coneixeu gent gran o malalta que viu sola, aneu-los a veure i ajudeu-los a seguir aquests consells.