donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, Xocolatades, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

diumenge, 25 d’octubre de 2015

Caminada de Marxa Nòrdica:Caminem, fem salut, fem amics, cultura, país i lluitem contra la violència masclista

La marxa nòrdica és una activitat física saludable, apta per a tothom, que consisteix en incorporar un bastons específics a la manera natural de caminar. Contribueix a la prevenció de l'osteoporosi i a millorar-la en cas d'haver aparegut.

Al ser una activitat física poc agressiva i amb un nivell d’esforç determinable pel propi practicant, ha esdevingut en els últims anys com una modalitat esportiva que cada dia guanya nous adeptes, ja que ho pot practicar des d’una persona amb baix nivell físic que vol realitzar exercici suau, fins a un esportista d’alt rendiment que practica la marxa nòrdica com a entrenament.
La marxa nòrdica va néixer als anys 30 als països nòrdics, quan els esquiadors de fons van incorporar en els seus entrenaments d’estiu uns bastons per simular la tècnica de l’esquí de fons, i que els ajudava a arribar a la temporada d’hivern en plena forma.
Des de la INWA (International Nordic Walking Association),  es promou l'ensenyament de la marxa nòrdica mitjançant l'anomenada tècnica diagonal, seguint un procediment d'instrucció recollit en la "Metodologia de les 10 passes".
Abans però, haurem de tenir molt clars als tres fonaments bàsics de la marxa nòrdica, que són:
  • Tècnica correcta del caminar.
  • Una postura correcta, controlant l’alineació del cos
  • Ús adequat de la tècnica específica dels bastons
Hi ha una gran avantatge de realitzar correctament la tècnica de la marxa nòrdica. La correcta utilització dels bastons implica l’activament de la part superior del nostre cos en l'acte de caminar, posicionant-lo cap endavant. L'esforç físic es distribueix de forma versàtil, equilibrat i apropiat, sobre diversos grups musculars de tot el cos, com la espatlla, la esquena, els pectorals, l’abdomen i els braços. A més gràcies a la utilització dels bastons incrementem la progressió de la gambada, augmentant el treball muscular de les cames, alhora que s’impliquen la gran majoria de músculs de la resta del cos.
APUNTEU A L'AGENDA
DIUMENGE 22 DE NOVEMBRE
CAMINADA DE MARXA NÒRDICA A LLEIDA
PROPERAMENT US INFORMAREM