FEM VISIBLE
l'esport femení
8 de març
El CP Vila-sana participant a la Copa de la Reina gràcies al patrocini de Esneca Business School
L'evolució de la presència de les dones en la informació esportiva en els
teleinformatius de TV3 a partir de la comparació amb les dades de l’informe del
Consell IST1/2011 Pluralisme en la informació esportiva. Gener-març 2010
La comparativa entre el període analitzat del primer trimestre del 2010 i les setmanes
de febrer, març i abril de 2016 mostra que, en termes relatius, el temps dedicat en els
teleinformatius de TV3 a l’esport femení ha passat de l’1,2% al 3,9% del total de la
informació esportiva. Tot i aquesta variació, el temps de notícia sobre els esports
masculins continua sent àmpliament hegemònic i roman per sobre del 90%.
Elisa Lladós, Carme Millán i Montse Magallon
L'esport femení ha tingut una evolució evident al llarg de la història. Això és indiscutible. Però si comparem aquests avanços amb l'esport masculí, sembla que visquem en èpoques cronològicament diferents. En aquest sentit, les dones continuem sent invisibles. Explica Maribel Zamora: "Si l'esport femení no és conegut, no genera afició, ni seguidors, ni patrocinis; és un peix que es mossega la cua"
Isabel de trotallunàtics
I, doncs, si el gènere no és un criteri de diferenciació tangible en la nostra societat (o no hauria de ser-ho), ¿per què en l'esport segueix sent un fort condicionant de present i de futur de les dones esportistes? Els mitjans de comunicació tenen part de responsabilitat. Publiquen poc els èxits de les campiones del món, o simplement de les competicions de casa nostra, hi ha poques notícies de quatre línies i una foto de les dones esportistes. Tan costa?
ANIMEM A LES EMPRESES LLEIDATANES A SEGUIR L'EXEMPLE DE JCA CINEMES
Sara Casanovas Jorge
Marketing Assistant
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada