dilluns, 5 de març del 2018

#8MJoFaigVaga QUAN TEMPS HAUREM D'ESPERAR PEL RECONEIXEMENT SOCIAL DE L'ESPORT FEMENÍ?

FEM VISIBLE

l'esport femení

8 de març

El CP Vila-sana  participant a la Copa de la Reina gràcies al patrocini de Esneca Business School

L'evolució de la presència de les dones en la informació esportiva en els teleinformatius de TV3 a partir de la comparació amb les dades de l’informe del Consell IST1/2011 Pluralisme en la informació esportiva. Gener-març 2010 La comparativa entre el període analitzat del primer trimestre del 2010 i les setmanes de febrer, març i abril de 2016 mostra que, en termes relatius, el temps dedicat en els teleinformatius de TV3 a l’esport femení ha passat de l’1,2% al 3,9% del total de la informació esportiva. Tot i aquesta variació, el temps de notícia sobre els esports masculins continua sent àmpliament hegemònic i roman per sobre del 90%.
Elisa Lladós, Carme Millán i Montse Magallon
L'esport femení ha tingut una evolució evident al llarg de la història. Això és indiscutible. Però si comparem aquests avanços amb l'esport masculí, sembla que visquem en èpoques cronològicament diferents. En aquest sentit, les dones continuem sent invisibles. Explica Maribel Zamora: "Si l'esport femení no és conegut, no genera afició, ni seguidors, ni patrocinis; és un peix que es mossega la cua"
Isabel de trotallunàtics
I, doncs, si el gènere no és un criteri de diferenciació tangible en la nostra societat (o no hauria de ser-ho), ¿per què en l'esport segueix sent un fort condicionant de present i de futur de les dones esportistes? Els mitjans de comunicació tenen part de responsabilitat. Publiquen poc els èxits de les campiones del món, o simplement de les competicions de casa nostra, hi ha  poques notícies de quatre línies i una foto de les dones esportistes. Tan costa?
ANIMEM A LES EMPRESES LLEIDATANES A SEGUIR L'EXEMPLE DE JCA CINEMES 
Sara Casanovas Jorge
Marketing Assistant

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada