Representants del col·lectiu
#OnSónLesDones van presentar el 16 de gener a la seu de l’ICD l’informe 2019 #ReRecomptem
- El recompte visibilitza que les dones, som el 51% de la població, però només estem representades en el 29 % en els espais d’opinió dels mitjans de comunicació!!
- La presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD), Laura Martínez Portell, ha declarat que “des de l’Institut Català de les Dones i des del Govern de la Generalitat entomem la responsabilitat de comunicar a totes empreses de mitjans de comunicació que:"estan incomplint de manera important la Llei d’igualtat efectiva de dones i homes i tenen la obligació de complir-la”.
La presidenta de l’Institut Català de les Dones ha fet aquestes declaracions en el marc de l’acte de presentació de l’Informe d’ #OnSónLesDones #ReRecomptem a través del qual aquest col·lectiu activista denuncia la invisibilització de les dones i la vulneració de la llei d’igualtat per part de diversos mitjans de comunicació.
A la presentació del document, registrat prèviament al Síndic de Greuges, les representants del col·lectiu, la guionista Ana Manso, i la doctora en Ciències Polítiques Tània Verge, han revelat que “les dones som el 51% de la població però sols representem el 29 % de l’opinió en els mitjans de comunicació”. L’Informe 2019 fa especial èmfasi en la invisibilitat en els mitjans de comunicació de les dones de diversos orígens. Aquest aspecte ha estat abordat en la taula rodona per la investigadora Sara Cuentas, com a representant de la Xarxa de Migració, Gènere i Desenvolupament.
En l’acte, al qual han assistit nombroses representants de partits polítics i institucions, Laura Martínez també ha recordat punt per punt l’article 25 de la Llei 17/2015 d’Igualtat efectiva de dones i homes que determina que tots els mitjans de comunicació han de:
a) Garantir que no es difonguin continguts sexistes que justifiquin o banalitzin la violència contra les dones o incitin a practicar-la.b) Defugir els estereotips sexistes sobre les funcions que exerceixen dones i homes en els diferents àmbits de la vida i, especialment, en els continguts destinats a la població infantil i juvenil.
c) Garantir una participació activa de les dones, la presència paritària de dones i homes i una imatge plural de tots dos sexes en tots els àmbits, amb una atenció especial als espais de coneixement i generació d’opinió.
d) Fer un ús no sexista ni androcèntric del llenguatge.
e) Garantir la difusió de les activitats polítiques, socials i culturals promogudes per dones o destinades a dones en condicions d’igualtat, i també les que n’afavoreixin l’apoderament.
f) Promoure l’autoria femenina mitjançant mecanismes d’acció positiva.
g) Mostrar la diversitat d’orígens i les realitats culturals que hi ha a Catalunya, les realitats i les expectatives de les dones, i establir mecanismes que garanteixin la visibilitat de les aportacions de les dones al progrés social al llarg de la història.
h) Reparar el dèficit de reconeixement que pateixen les dones incorporant-ne en qualitat d'expertes, de protagonistes i com a persones de referència en els diferents mitjans de comunicació gestionats o subvencionats per les administracions públiques.
i) Promoure el desenvolupament i la formació d’un esperit crític amb relació als continguts i biaixos sexistes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada