donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

href="https://vimeo.com/313470669"> Taula Rodona Dona i Esport from Oliver Villas on Vimeo.

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, EQUITAT, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, Xocolatades, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

9 Taula rodona dona i esport from Oliver Villas on Vimeo.

dilluns, 2 de juny del 2014

CARME ADELL : A CONTRACORRENT

Fa més de 45 anys que estic "embolicada" amb els caiacs. Ha estat i encara ho es la meva passió i el meu hobby (mai ha estat el meu modus vivendi). Em molts aspectes em considero afortunada i pionera. A la meva joventut vaig competir amb l'Equip Nacional tant a nivell nacional com internacional en aigües tranquil•les. He estat entrenadora de l'Equip Nacional femení d'Aigües Tranquil•les, presidenta de la FCP, entrenadora de Va'a a l'Equip Nacional de Paracanoe, àrbitre de Slalom, coordinadora del programa de Paracanoe a nivell nacional, classificador nacional per la ICF de Paracanoe. Sóc llicenciada en Educació Física, màster en Activitats Físiques Adaptades i Sea Kayak Coach Level 3 per la BCU.
El caiac, i últimament la canoa Va'a, han estat l'excusa per viatjar arreu del món i conèixer persones encantadores. He viscut situacions límit, he rigut sense parar, i també he aprés a valorar l'esforç i les petites coses.
He palejat en expedicions, al mar, llacs, embalsos i rius, en grup i en ocasions en solitari, amb amics i amb desconeguts. Allà on hi havia una embarcació i una pala, allà que hi anava. I així he visitat els següents països: França, Itàlia, Grècia, Croàcia, Portugal, Alemania, Dinamarca, Suècia, Noruega, Finlandia, Israel, Espanya, Alaska, USA, Chile, Escòcia i la Gran Bretanya, Austràlia, Nova Zelanda, Canadà, Rumania, Polònia, Hongria, Golf de Mèxic, Les Hèbrides, Svalbard, Ouessant, Tasmania, el Mar Mediterrani, Illes Balears, Illes Canaries, , Hawaii, Ohau, Maui, Llac Constance, Llac Yelcho, Mar Roig, la costa Asturiana, Illes Eòliques, Illes Pontines, Córcega i Cerdenya.
De la mateixa manera que no hi han dos mars iguals, totes les meves navegacions han estat diferents. No podria dir quina ha estat la millor. De totes, independentment de la seva llunyania, he obtingut quelcom positiu per a la meva motxilla. Tot i que prefereixo no repetir els meus viatges, he visitat alguns països varies vegades i he realitzat diferents itineraris.
Amb la maduresa i els anys d'experiència, sento que puc compartir molts coneixements amb les i els amics, això sí, amb menys condicions físiques, però orgullosa i feliç del que he fet i encara faig per difondre aquest esport. El camí no ha estat gens fàcil, obrir barreres i canviar estereotips costa una mica, però sempre m'ha agradat competir, contra el crono i les circumstàncies, i això, en definitiva, m'ha fet crèixer i ESTIMAR la VIDA i aquest ESPORT.