donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

href="https://vimeo.com/313470669"> Taula Rodona Dona i Esport from Oliver Villas on Vimeo.

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, EQUITAT, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, Xocolatades, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

9 Taula rodona dona i esport from Oliver Villas on Vimeo.

dissabte, 21 d’abril de 2018

SI VOLS TENIR SALUT:ALIMENTACIÓ EQUILIBRADA I EXERCICI FÍSIC. SAPS ON T'EXPLICAREM LA RECEPTA?VINE A LA CURSA BALÀFIA-AREMI

Una dieta equilibrada és aquella que conté tots els aliments necessaris per aconseguir el millor estat nutricional. Aquest estat és aquell en el qual l'alimentació cobreix els següents objectius:
              - Aportar una quantitat de nutrients energètics o bé calories que siguin suficients per portar a terme els processos metabòlics i de treball físic necessaris.
              - Subministrar suficients nutrients amb funcions plàstiques i reguladores (proteïnes i vitamines), que no faltin però que tampoc sobrin.
              - Que les quantitats de cada un dels nutrients estiguin equilibrades entre sí i corresponguin a les següents proporcions (que ja he anat explicant en altres apartats referents a les necessitats nutricionals):
                 - Les proteïnes han de suposar aproximadament un 20 % de l'aport                      calòric.
                     - Els glúcids han d'aportar entre un 50 % i un 60 % de l'aport calòric..
                     - Els lípids no han de sobrepassar el 30 % de les calories totals                      ingerides.
       Tots aquests punts semblen molt fàcils d'aconseguir, però encara avui hi ha quatre cinquenes parts de la humanitat que lluiten per tenir una dieta equilibrada.
       Quan s'aconsegueix el primer punt amb una dieta mixta, és bastant fàcil de que el segon es compleixi també, encara que es sol superar.
       Per assegurar-nos de que no patim mancances a la nostra dieta, existeixen taules amb les necessitats mínimes dels nutrients essencials, però resulta difícil ser conscient de quins són els nutrients incluits a cadascun dels aliments que consumim cada dia. Per això hauríem de pesar i anotar detalladament la composició de cada menjar al llarg del dia i després consultar les taules de composició dels aliments per tal de fer alguns càlculs i arribar a una conclusió que ens digui si realment la nostra dieta és equilibrada. (Això és el que intentaré fer jo una mica més tard en l'apartat d'anàlisi de dietes.)
       En quant a les calories que ens ha d'aportar una dieta normal (deixant a part les d'aprimament i les d'engreixar), de les que encara no he parlat, vindrien a ser unes 2000 o 2500 calories, el que passa és que aquest nombre pot variar molt segons l'edat, el sexe, l'activitat física realitzada (al igual que les necessitats nutritives) i s'aconsella de calcular-ho recomanant ingerir unes 40 calories per quilo de pes al dia.

Millorar la salut

Practicar activitat física de manera regular és una eina efectiva de millora de la salut i la qualitat de vida, alhora que suposa un factor protector per a diferents trastorns crònics (hipertensió, diabetis, dolors musculars...) i patologies (malalties de l’aparell circulatori i càncer, principalment). Fer exercici també millora la salut mental.
Segons dades de l’Enquesta de salut de Catalunya, el percentatge de població de 15 a 69 anys que practica una activitat física saludable és del 67,8%. El percentatge és més alt en homes (70,5%) que en dones (65,1%). Les dones practiquen més activitat física moderada. Els homes, sobretot els més joves, són els que practiquen més activitat física d’alta intensitat.