donabalafia amb els 44 anys de Moviment Veinal a Balàfia

href="https://vimeo.com/313470669"> Taula Rodona Dona i Esport from Oliver Villas on Vimeo.

About The Women's Sports Foundation from Women's Sports Foundation Activitats, promoció de la IGUALTAT, EQUITAT, Feminisme, Exposicions, presentacions de llibres i Conferències, Xocolatades, una mica de tot, la millor programació per aquest any que encetem.

9 Taula rodona dona i esport from Oliver Villas on Vimeo.

dissabte, 18 de maig de 2019

CAMINEM PER LLEIDA AMB LA COORDINADORA LLEIDA CAMINA. CONSULTEU EL PROGRAMA AQUÍ

Caminar ajuda a mantenir una respiració constant més saludable, millora la circulació sanguínia i ens ajuda a mantenir-nos en forma. També afavoreix el desenvolupament dels nostres sentits. 
DECÀLEG DELS BENEFICIS DE CAMINAR
1. És molt fàcil de practicar
És una activitat física bàsica pels humans, que ha permès alliberar els braços i poder aguantar objectes. Caminar és un comportament innat que s'adquireix progressivament de forma natural. I, en adults sans, és una manera excel·lent de fer esport i apta per a totes les edats. 
2. Ajuda a respirar millor per oxigenar el cos
Quan es camina en un entorn agradable, aprenem a estar atents a la respiració, a fer-ho profundament i a notar com oxigenem el nostre cos. Mentre tot el cos es mou, l'oxigen arriba a través de la sang i dóna energia als nostres músculs, millorant la capacitat pulmonar i cardiovascular. D'altra banda, caminar permet gaudir de l'aire lliure.
3. Millora la nostra condició física
Moltes vegades ens oblidem que caminar és bo per l'organisme. Ajuda a combatre malalties, millora el sistema immunològic, la densitat i la qualitat dels ossos, augmenta el flux sanguini i el nostre nivell d'energia, millora l'agilitat i estimula el creixement dels més petits. A més, preveu el desenvolupament de malalties metabòliques i cardiovasculars -com la diabetis i la hipertensió- i manté la funció de les articulacions. També és una de les formes de prevenir el sobrepès i l'obesitat. 
4. Estimula els sentits mentre gaudim de l'entorn
Quan es camina, s'aprèn a utilitzar els cinc sentits. Per exemple, olorar les flors, sentir l'aire a la pell i escoltar el vent entre les branques, completen la nostra experiència sensorial. 
5. Estimula el cervell amb els elements de l'entorn
Mentre caminem, també aprenem a conèixer d'una manera diferent els elements del nostre entorn, ja sigui urbà, semi urbà o rural. Estimulen la nostra creativitat i imaginació, descobrint tot allò que normalment no apreciem. Encara que es faci el mateix recorregut, sempre es poden descobrir nous aspectes, com la llum, la flora que canvia o el moviment dels núvols. 
6. Afavoreix a la cooperació i millora la comunicació 
Fer activitat física en família afavoreix aspectes com la cohesió familiar, la comunicació i la interacció, així com la transmissió de valors com la perseverança, la cooperació i el treball en equip. 
7. Ens fa sentir millor físicament i anímicament
L'activitat motora és necessària perquè un se senti bé. Després de fer esport, es tenen més ganes, més força i ànims per continuar les nostres activitats quotidianes. Caminar millora la sensació d'energia, l'autoestima, la capacitat de relacionar-nos amb les altres persones i de treballar en equip. En conclusió, ens ajuda a tenir una visió més positiva de les coses. Per algunes persones, un passeig també suposa una oportunitat per meditar i desconnectar. 
8. Ens relaxa i permet descansar millor
Caminar ajuda a reduir els símptomes físics de l'estrès. Afavoreix la relaxació de la musculatura i la ment, de manera que després el cos descansa millor i el nostre son és més reparador. 
9. Ens ensenya a planificar
Aquesta activitat es pot convertir en una costum. No ens ho hem de prendre com una obligació, sinó com un plaer. Es pot preparar una sortida, tenint en compte els elements bàsics de la comoditat i seguretat com, per exemple, utilitzar el calçat adequat i la roba més còmode. També s'ha de tenir en compte que les primeres hores del matí i les últimes de la tarda, són les més adequades per evitar insolacions. 
10. Incorpora nous hàbits per compartir en família
Caminar és una de les activitat saludables que es pot fer en famía i en grup i que permet difondre un estil de vida actiu i saludable. Si els pares i mares transmeten als seus fills la il·lusió de fer determinades activitats físiques, com caminar, ho identificaran com a bons hàbits.