dissabte, 9 de maig del 2015

A propòsit de dona i mitjans de comunicació! Representació equilibrada de les dones en els mitjans



Geena Davis, guardonada amb un Premi de l'Acadèmia i un Globus d'Or, és des de fa molt de temps una ferma defensora de la representació diversa de les dones en els mitjans de comunicació, i fundadora del Geena Davis Institute on Gender in Media. En un article d'opinió per ONU Dones crida a una representació equilibrada de les dones en els mitjans: "Ha arribat el moment que els mitjans de comunicació facin que el futur sigui una realitat avui mateix, a la pantalla. Un futur sense prejudicis de gènere. "http://ow.ly/Mj65I # Beijing20
Aquesta fundació treballa sobre Gènere en els Mitjans amb les companyies periodístiques, de mitjans de comunicació i entreteniment mitjançant la investigació, educació i promoció per millorar com els nens i les dones són retratades a la pantalla. Aquest institut va publicar el primer estudi mundial sobre personatges femenins en pel·lícules populars a 2014, amb el suport d'ONU Dones i la Fundació Rockefeller.
http://beijing20.unwomen.org/en/news-and-events/stories/2015/5/oped-media-geena-davis
Quan prenem la televisió o anem al cinema ¿què se'ns transmet sobre les dones i les nenes? A tot el món, els personatges femenins de pel·lícules i televisió tenen molt menys protagonisme que els personatges masculins. Fan coses menys interessants. Són jutjats per la seva aparença.És un fet conegut que les dones i les nenes són una mica més de la meitat de la població humana mundial. No obstant això, això no és així ni al cinema ni a la televisió, on apareix aproximadament un personatge femení per cada tres masculins.
Veure més a:http://beijing20.unwomen.org/es/news-and-events/stories/2015/5/oped-media-geena-davis#sthash.fhNUsqgs.dpuf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada