La literatura, els contes, les narracions en general són
font de transmissió cultural, foment de la imaginació i
creativitat, alhora que un instrument lúdic i educatiu
fortament arrelat a la nostra cultura. Però també poden
ser legitimadors de conductes sexistes, perpetuant rols
de gènere estereotipats, situacions de violència envers
les dones, afavorint situacions d’exclusió u omissió
dels personatges femenins en les tasques a
desenvolupar o dotant-los de rols passius. Els valors
que es transmeten per als nens i les nenes sovint no són equivalents.
La coeducació entesa com la didàctica de la igualtat. “És un
model pedagògic que proposa una reformulació del model de
transmissió del coneixement i de les idees des d’una
perspectiva de gènere en els espais de socialització destinats
a la formació i l’aprenentatge. La coeducació dóna el valor
just a les diferents aportacions fetes per les dones i pels
homes a la vida quotidiana, a la ciència i a la història, i
persegueix el desenvolupament complet de la personalitat
humana en condicions de llibertat i equitat. La coeducació és,
doncs, una realitat social compartida.” (Reflexions en femení,
núm. 30 Diputació de Barcelona).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada